torsdag 4 juni 2015

Bild arbetsbeskrivning

Meningen med bilden jag har gjort var att verkligen få fram meningen men ordet fabulös och vad det betyder och känslorna man har när man är fabulös. Jag tänker mig att min bild ska vara två olika sidor som ska representera hur man känner sig när man är fabulös. På den ena sidan ska jag ha glada och kärleksfulla känslor som visar hur det är att vara sig själv. På den andra sidan ska jag visa hur det är att äntligen vara sig själv och visa det. Jag vet inte exakt hur jag ska göra detta men jag vill göra det genom att ha en explosion med massa olika känslor i sig. Jag tycker det är lite svårt att beskriva känslan fri utan att ha en explosion med känslor samtidigt för det är så man känner sig. Man är kanske mest lättad men jag ska i alla fall försöka beskriva lättnad och frihet i bilden. I min bild så ska jag bara ha ett vanligt A4 papper att måla på för om jag tar ett större papper så känns det lite som jag skulle ha det för svårt att rita mycket och det skulle ta längre tid så jag väljer bara att använda ett A4. Jag ska bara måla och inte klistra på något på pappret. Jag gör detta för jag är mest van vid detta och jag har lättare att utrycka mig. 

Jag har fastnat lite. Jag tycker att det är svårt att rita de känslorna som jag vill utrycka med min bild. Jag måste försöka rita mer och utrycka mig själv bättre. För varje bild jag ritar tycker jag blir dålig och sen så startar jag om. Men det känns som jag inte blir nöjd med bilden.  


Jag blev inte helt nöjd med mitt arbete för jag tycker att det inte blev som jag tänkte mig. Det var svårt att göra det jag hade tänkt att göra med bilden och därför blev den dålig enligt mig. Jag tror inte klassen företog vad jag menade med min bild. Jag har lärt mig att jag borde planera min bild mer noggrant i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar