torsdag 6 februari 2014

Förväntningar av oönskade 6

Det är väldigt stora krav för de som är oönskade. Jag tror att de inte klarar det fysiskt och psykiskt. Jag tror att de inte klarar det pga att det är svårt jobb i trädgården och det är ett bra jobb.Det går inte att sätta så höga krav på ungdomar. Det är omänskligt att inte ha empati, kärlek och känslor. Dessutom blir de tillsagda av Ms Pincent att de inte är gillade av någon och att deras föräldrar är onda personer. Jag tror inte att de klarar kraven t.ex när Anna skrev i sin dagbok var hon så kallad ’‘frestad’’.Med frestad menar jag att man inte få ha kul.

De oönskade har lekar för att skilja de svaga oönskade från de starkare oönskade. Det är en bra lek så att de inte tänker på dåliga saker men det är ändå dåligt att leka en så grym lek.De oönskade arbetar väldigt mycket och innan de lägger sig är ända gången de får lite fri tid. Jag tycker det är nyttigt att ta en paus från arbete. Om man inte tar någon paus sänks arbetskraften. Man blir galen om man inte få ha känslor, empati eller kärlek. Trots allt har de känslor, empati och kärlek men de döljer bara det för Ms Pincent och det är inte lätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar